اقبالی، علی، 1387، گفتمان پیشرفت و عدالت در حوزه مدیریت شهری، ماهنامه شهرداریها،سال نهم، شماره92.
ایمانی جاجرمی، حسین، فیروز آبادی، سید احمد، 1386، بررسی مدلهای سنجش عملکرد مدیریت محلی: با تأکید بر سازمانهای مدیریت شهری و روستایی در ایران، فصلنامه نامه علوم اجتماعی، شماره 22.
برآبادی، محمود، 1384، الفبای شهر، چاپ اول، انتشارات سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور، تهران.
برکپور، ناصر، گوهریپور، حامد، کریمی، مهدی، 1389، ارزیابی عملکرد شهرداریها بر پایه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات شهری (نمونه موردی: مناطق 1 و 11 شهر تهران)، دو فصلنامه مدیریت شهری، شماره 25.
تقوایی، مسعود، صفرآبادی، اعظم، 1390، نقش مدیریت شهری در دستیابی به توسعه پایدار گردشگری شهری مطالعه موردی شهر کرمانشاه، مجله مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، سال اول ،شماره 4.
حاتمی نژاد، حسین، محمدپور، صابر، اسکندری چوبقلو، حافظ، 1386، مدیریت شهری و جایگاه حقوقی شوراها و شهرداریها، مجله علوم جغرافیایی، شماره 5و6.
حکمت نیا، حسن، موسوی، میر نجف، 1386، سنجش میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری مطالعه موردی: شهر یزد، مجله جغرافیا و توسعه، شماره 9.
حکمتنیا، حسن، قنبری هفت چشمه، ابوالفضل، 1385، اصول و روشهای برنامهریزی شهری، نشر مفاخر، یزد.
رضویان، محمد تقی، 1381، مدیریت عمران شهری، انتشارات پیوند نو.
رفیعیان، مجتبی، خدایی، زهرا، 1388، بررسی شاخصها و معیارهای مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از فضاهای عمومی شهری، فصلنامه راهبرد، سال هجدهم، شماره 53.
ساسانپور، فرزانه، 1388، ارزیابی توان پایداری محیط شهری برای مدیریت خوب شهری، نشریه پژوهشات کاربردی علوم جغرافیایی، جلد 10، شماره 13.
شایان، حمید، تقیلو، علی اکبر، خسروبیگی، رضا، 1389، ارزیابی میزان رضایتمندی روستاییان از محیط سکونتگاهی: مطالعه موردی شهرستان کمیجان، فصلنامه روستا و توسعه، شماره4.
شیخ محمدی، مجید، تولیت زواره، محمد رضا، 1384، مدیریت مشارکتپذیر بر اساس نظام پیشنهادها، انستیتو ایز ایران، تهران.
طالقانی، غلامرضا، فرهنگی، علی اکبر، عابدی جعفری، عابد، 1389، طراحی مدل عوامل مؤثر بر اعتماد شهروندان نسبت به مدیریت شهری، نشریه مدیریت دولتی، دوره 2.
گور، رابرت ند، 1379، چرا انسانها شورش میکنند؟، ترجمه علی مرشد زاده، پژوهشکده مطالعات راهبردی، تهران.
محمدی، کاوه، 1387، مدیریت شهری یکپارچه و اهداف ایران 1400، ماهنامه شهرداریها، سال نهم، شماره92.
مسعودیفر، یوسف، 1387، مدیریت، ساماندهی و بهبود خدمات شهری (مدیریت مواد زاید جامد)، مجله علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز، شماره 25.
ملکان، احمد، ملکان، جواد، 1390، رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت شهری، ماهنامه کار و جامعه، شماره 139.
مهندسین مشاور طرح و آمایش، 1368، طرح توسعه و عمران، حوزه نفوذ و تفصیلی شهر ایلام، جلد دوم.
هاشمی، سید مناف، یحیی پور، مهدی، 1390، اصول و مبانی مدیریت خدمات شهری در شهرداری، چاپ اول، انتشارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، تهران.
واعظ مهدوی، محمد رضا، سالاریان زاده، محمد حسین، صدر، فرهاد، 1390، ارزیابی پاسخگویی نظاممند به شهروندان در شهر تهران مطالعه Urban Heart ،مجله پژوهشی حکیم، دوره چهاردهم، شماره 2.
Boyne, G. & Chen, A (2006): Performance targets and public service improvement. Journal of Public Administration Research and Theory, 17, 455-477.
McGill,R (1998): Urban management in development countries, Cities, vol 15,No 6.
Mzini.Lb (2011): The relationship between accountability and customer satisfaction in Sedibeng District Municipality, South Africa, A Multinational Conference on Improving the Quality of Public Services,Moscow,Russia.